• vemalsar: @Turanga Leela: A kritika teljesen jogos, a hogyanokban és mikéntekben egyelőre tanácstalan vagyok... (2010.11.18. 13:14) Heroes of Might and Magic III (1999)
  • Turanga Leela: Jó kis blog ez:D Csak így tovább és szedjél össze valami dizájnt:) De nekem tetszik,foglak még olv... (2010.11.18. 13:10) Heroes of Might and Magic III (1999)
  • vemalsar: @arktos: sajnos ezeket a játékokat még nem vettem meg és nem játszottam, de tervbe vettem a vásárl... (2010.10.17. 21:40) Neverwinter Nights (2002)
  • arktos: nwn alap (= nwn2, dragon age teszt lesz valamikor? (2010.10.17. 21:24) Neverwinter Nights (2002)
  • vemalsar: Szia! Kiteszem az elérhetőségemet, hátha kell még, de ide is leírom: pogisti kukac gmail pont com... (2010.10.11. 22:26) Total Annihilation (1997)
  • Utolsó 20
akciós (7) digitális (5) fantasy (4) gog (5) hír (7) játék (9) pc (9) steam (6) teszt (10) vásárlás (8) Címkefelhő

Race Driver: Grid (2007)

2010.10.13. 10:45 | vemalsar | Szólj hozzá!

Címkék: teszt 2007 driver grid autóverseny arcade codemasters toca

Őszintén szólva a TOCA Race Driver sorozat korai részei nem hagytak bennem mély nyomot. Nem voltak rosszak, sőt egész jóra sikerültek de valahogy mégis a Need for Speed-re emlékszem, a Grand Prix-re vagy más autós játékokra a korai időkből. Viszont 2007-ben a Codemasters azonnal a sorozatra irányította a figyelmet, ugyanis egy rendkívül jól sikerült résszel jelentkezett, és ez volt a Grid.

 

Váó!


Ez volt az első szavam, amikor megláttam a játékot mozgás közben. Persze láttam már képeken, de tudjuk hogy sokszor ezeket speciális beállításból, esetleg kicsit effektekkel feljavítva kapjuk meg, személy szerint nem adok ezekre 100%-osan. Viszont a Grid tényleg olyan elképesztően jól nézett ki, mint a képeken, sőt mozgás közben éledt fel csak igazán! A visszajátszások közbeni kameranézetek is csak a pörgést és az adrenalint ontották, szóval a tempó megvolt és esélyesnek láttam, hogy egy arcade autós játék hosszú idő után ismét belopja magát a szívembe.

Kihívó nélkül


  Bátran kijelenthetjük, hogy megjelenése idején a Grid-nek PC-n nem volt konkurenciája. Abszolút nem a szimulátorok ligájában indult, viszont az arcade autós játékok között a legnagyobb név, a Need for Speed éppen kínkeservesen vergődött egy Carbon után de még a Pro Street előtt. A néhány hónappal később érkező Pro Street egyszerűen nem volt képes felvenni a kesztyűt az akkor már javában a piacon levő Grid-del, sem a játékosok sem a szakma elismerését nem tudta kivívni, amíg a Grid mind játékélményben, mind technikailag a porba alázta az NFS széria aktuális részét. Valahol erre az időre tehető, amikor az EA fejlesztők lázas rémálomból, izzadságban fürödve felébrednek és rájönnek hogy van konkurencia, és bizony jelenleg jobb is náluk. Ekkor összedugták a fejüket, és szépen csendben elkezdték fejleszteni a Shift-et, ami egy nagyságrenddel jobb NFS rész lett mint az előzőek. Na de térjünk vissza a Grid-re!

Első benyomások


Amikor belépünk a játékba, rögtön észre vehetjük, hogy a látvány és a hangulat elképesztően áthatja az egész játékot. Már a menü is nagyon jól néz ki, ízléses és máris egy garázsban vagyunk (mondhatni fél lábbal az autóban). Már a töltéseknél felbukkannak különféle statisztikák, hány kilométert vezettünk le, hányszor nyertünk és összesen mennyi pénzt, mekkora volt a legnagyobb driftünk és így tovább. Belépve a menüből válasszuk a Grid World-öt, ami lényegében a karrier mód és máris a játék közepébe csöppenünk.

 

Játékmenet


Talán nem is lehetne hatásosabb a nyitány, mint úgy hogy egy rövid videó bejátszás után azonnal egy Dodge Viper volánja mögött találja magát az ember, indul a verseny és a csapatfőnök/mentor pedig a fülünkbe duruzsolja utasításait (mint pl. "a következő kanyar a kezdőknek halálos" és egyéb bíztató jellegű mondatok :D). A sebességérzet elképesztő, a grafika részletgazdag és nagyon magas minőséget képvisel, rögtön megtapasztaljuk a játék esszenciáját. Miután végeztünk (remélhetőleg első helyen, és nem a kanyar bukóterében), megnézhetjük a visszajátszást, ami ha lehet, még pörgősebb mint a verseny volt. Szinte kivételes rendezői érzékkel összeválogatott nézetekből és vágásokkal operál a replay, élvezet megnézni.

Miután bemutatkozó versenyünkön olyan tehetségesnek bizonyultunk, a továbbiakban a japán, az amerikai és az európai pályákon mérhetjük össze tudásunkat a többi versenyzővel. Menedzserünk rögtön választás elé is állít, melyik típusú verseny legyen az első.
A karrierünk során minden versenyünkért ún. reputation pontokat kapunk. Viszont tőlünk függ, hogy mennyit szedünk össze. A nehézség emeléséért és minden egyes segítség kikapcsolásáért (automata váltó, kipörgésgátló stb.) extra pontokat kaphatunk. Ha pedig teljesítünk egy speciális feltételt (pl. első 3-ban végezni, megelőzni egy kijelölt ellenfelet) akkor plusz pénzhez juthatunk. Miután összekapartuk a csapat megalapításához szükséges pénzt, a saját csapat által juthatunk előbbre, és immár a hivatalos ligákban száguldhatunk. Itt egyre feljebb lépkedhetünk, egyre jobb rank-ot elérve és egyre több autót megvásárolva. Később lesz csapattársunk is, aki csapatunkat erősíti (vagy éppen gyengíti). 

Az irányítás elsőre kicsit furcsa, személy szerint nekem a legtöbb autó olyan volt, mintha hátsó kerekes, könnyű, rakoncátlan kis sportkocsik lennének, ami egyébként sok esetben igaz is. Kicsit könnyen kimegy az autó hátulja, de könnyebb is megfogni mintha szimulátorban lennénk.

A versenyek izgalmasak, pörgősek, és jól jön a jutalom is, ha nem a legkönnyebb fokozatokat választjuk. Ha esetleg balul sülne el valami, akkor az instant replay-ben megnézve a "flashback" (F12) segítségével visszaidézhetjük az elszúrt manőver előtti másodperceket és onnan újra megpróbálhatjuk. Nehézségtől függ, van-e és hány darab ebből egy verseny alatt. Mivel sokszor az agresszív ellenfelek a fűre taszítják kocsink tehetetlen roncsát egy baleset után, erősen javasolt 1-2 flashback a versenyre.

Alapvetően ha versenyekről van szó, több típust is meg lehet különböztetni. Az open wheels futamokban formula autókkal megyünk, a roncsderbiben törni-zúzni kell és főleg túlélni, a drift event-eken természetesen driftelni, a pro muscle ligákban amerikai izomautókkal bizonyítani, még le mans-ban is mehetünk egy röpke 24 órás versenyt (ne ijedjünk meg, nem real time mint pl. a Gran Turismo-ban), de külön kiemelném a touge battle-t. Ezt lehet éjszakai módban is játszani, és különlegessége, hogy a japán hegyi szerpentineken kell kiállnunk 1 az 1 ellen valakivel.

A készítők bizony megemlékeztek elég sok utalással az Initial D című animéről, amelyet itt is bátran ajánlok az autózás szerelmeseinek. Az első talás maga a "touge battle", ami a fő versenyszám volt az animében. Az egyik szakasz neve Takumi Run, ami a főhős neve volt (segítek, nem Run-nak hívták). Aztán van itt még Akina Run, ami pedig az anime hegysége volt (Akina Mountain), amely útjain autózott Takumi. Ha ez még nem lenne elég, van olyan nevű szakasz is, hogy Trueno Run. Az AE86-os Toyota Corolla, a legendás "hachiroku" ugyanis Japánban Toyota Trueno néven futott, és egész véletlenül ez volt Takumi autója is.

 

Multiplayer


Szerencsére máig aktívan fut a multiplayer mód, amit volt szerencsém az előbb is megtapasztalni. Maga a multilplayer egész jól sikerült, különböző kategóriák szerint lehet válogatni, milyen pályán és milyen autóval indulunk, lehetünk spectatorok (megfigyelők) is, van ranglista, legjobb körök és minden ami kell. Ami talán hátrány lehet, az nem is annyira a játék hibája: itt is megtalálható az a játékos réteg, aki életének kb. fél óra Grid multiplayerét abban fogja kiélni, hogy vadkan módjára feldúlja a pályát - és vele együtt szegény játékosok lelki világát is (nem is szólva az enyémről!). Egyébként teljesen jók a tapasztalatok, viszonylag rossz kapcsolattal is élvezetes volt számomra a játék multiplayer része, ugyanakkor hosszú távon nem tudom, meddig szórakoztató.

Grafika és design


Láthatóan (a szó szoros értelmében) jól néz ki a Grid. Természetesen az idő haladtával el tudna az ember jobbat is képzelni, de részletes, stílusos, szépen néz ki. A technikai szint változik de a szép az szép marad, és szerintem ez a játék bizony az. A designra is nagyon odafigyeltek, említettem a látványos garázs menüt, a 3D betűket a menüben, a képeken is látni hogy a kijelzők is informatívak de nem is vonják el túlzottan a figyelmet (akinek sok, az kikapcsolhat belőlük ahogy én is tettem, nekem pl. a helyezésem kiírása egy olyan pont, ami odavonzza a tekintetem, és ez nem a legjobb egy verseny közepén). Az autók is jól néznek ki, a pályák is jók lettek igazán, változatosak. Egy szívfájdalmam talán csak annyi ezzel kapcsolatban, hogy nagyon egy stílus viszi el az egész játékot, amihez minden ízében ragaszkodik. Ez elsősorban előny, egységes a látvány és a játék, ugyanakkor valamiért azt érzi az ember, hogy az effektek és egyebek miatt kevés dolog változik, nincsenek szélsőségek (pl. teljesen más stílusú pálya vagy autó). Ez inkább személyes dolog, de összességében nagyon a helyén vannak a dolgok.

Zene és hangok


A zenék nem maradandóak, de pörgősek és odaillőek. Háttérbe vagy a visszajátszás alá, a verseny utolsó idejére tökéletesek. A hangok kellemes meglepetésként hatottak, egész jól szólnak a verdák. Azt azért nem mondanám hogy kijön a képernyőből a Mustang vagy hogy feláll a hátamon a szőr, de tisztességgel helyt állt a hangok terén ahhoz képest hogy arcade autóverseny.

Fizika


  Nos, az egyik gyengepontja a játéknak éppen az, ami magának a stílusnak is: a fizika. Ugyan a Grid így is dimenziókkal vezethetőbb, mint némelyik kevésbé jól sikerült NFS rész, de azért érzi az ember időnként, hogy nem 100% a dolog. Gondolok az ütközésekre, súrlódásokra, amelyeknél sokszor mellénk áll a gép, és nem akadunk el vagy törünk szét úgy, mint ahogy azt megérdemeltük volna, de sajnos az ellenkezője is előfordul: azt hinnénk, hogy kicsit meghúzzuk a kocsink oldalát és kész, de valójában beakadunk és azonnal széttörik a járgány, a versenynek pedig vége. Különösen vigyázni kell azzal, ha kocsink farát csúsztatjuk, mert ilyenkor valahogy a gépi ellenfelek szeretnek belénk jönni, lehetőleg minél nagyobb sebességgel.

Akkor milyen is a Grid?


Szélsebes, adrenalin-pumpáló (vajon van olyan Grid teszt, amiben nem szerepel az adrenalin szó? :D), izgalmas, változatos, szép, jól összerakott. Előnye a gyönyörű külső, a különböző versenymódok és járgányok, a részletes karrier mód, a kellemes multiplayer. Hátránya hogy néha unfair a gépi versenyzők egy része, piszkosul hiányzik több féle pálya a pályaverseny módban legalább (ha egy Nordshleife nem is, mert túl hosszú és komoly ide, de mondjuk a hivatalos F1 pályák), ugyan sok jó autó van de abból sosem elég, és a belső nézet ugyan látványos de nekem vezetni még nem nagyon sikerült onnan nézve (illetve vezetni sikerült, csak célba érni nem :D).

Minimum gépigény

CPU: Intel Pentium 4 3 GHz (vagy AMD Athlon 3000+)
RAM: 1 GB
HDD: 12 GB szabad hely (igen, tizenkét gigabájt)
VGA: min. Geforce 6800 / Ati X1300
Hang: DirectX komp. hangkártya

 

 

 

 

 

 

 

 

Játszható demó


http://www.filefront.com/10199427/Race-Driver-GRID-Demo/
http://www.gamershell.com/download_27630.shtml

Teljes verzió


Jelenleg is kapható a cikk írásakor több helyen is az akciós Bestsellers kiadás, amely mindössze 990 ft-ért megvásárolható, és a legutolsó verziót kapjuk kézhez, multiplayer készen, amihez csak egy account-ot kell regisztrálni, de azt is játékon belül.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pcjatekteszt.blog.hu/api/trackback/id/tr282367545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása